احسان محمدی فاضل

Ehsan MOHAMMADI FAZEL

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

جامعه مونولوگ

جامعه ایران جامعه ای گفت است تا گو. جامعه ای مونولوگ خصلت اکثر ما ایرانیان که از درون خانواده شروع می‌شود. جامعه تک گو دیگران را به با ما زیستن می خواند اما جامعه گفتگو محور با هم بودن را تمرین می‌کنند. زندگی بدون گفتگو محکوم به تزلزل و آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری است. این مطلب برداشتی از دکتر عباس کاظمی جامعه شناس بود اما به عنوان یک فرد معمولی میگویم جامعه امروز ایران بدون کتاب، گفتگو، قهوه، سیگار و ....محکوم به آسیب‌های اجتماعی است.

۰ نظر

دینداری و مهربانی

از عارفی پرسیدند: خدا را در کجا یافتی؟

گفت: در قلب کسانی که بی‌دلیل مهربانند.

مهربان بودن رابطه مستقیمی به دینداری، پولداری ندارد. اصلا به موجودیت انسان بودن هم نیست گاهی مهر را در فنجان #قهوه تلخ هم میتوان یافت.

۰ نظر

روز ملی سینما

احسان محمدی فاضل : امروز روز ملی سینما هستش. از کودکی به فیلم علاقه‌مند بودم ولی فقط دیدنش!

از سال ١٢٧٩ که  ابراهیم خان عکاسباشی چشم ایران را به جمال  دوربین فیلمبرداری روشن کرد تا ٣٣ بعدش که اولین فیلم ناطق ایران به نام دختر لر ساخته شد  سینماگران با فرهنگ ایرانی و اسلامی درگیر و دار بودند.

۰ نظر

قتل عام کنید، خداوند خودی ها را تشخیص میدهد!

احسان محمدی فاضل : تصاویر قتل عام مردم  روهنگا به دست بودایی های تندرو قلب هر آدمی را به درد می آورد.  هر چند که گرفتن جان هر جانداری توجیه پذیر نیست اما  خوب است ورقی به تاریخ ایران و جهان بزنیم. فجایعی از گذشتگان ما سر زده که  هضم جنایت بودایی های برمه کمی برایمان آسانمی کند فقط تفاوت در این است که شبکه های مجازی و عکس های چند مگاپیکسلی در آن زمان نبوده. ادامه مطلب...

۰ نظر

حاجت روایی آیندگان به سبک ایوان مخوف

احسان محمدی فاضل : گردشگران با بناهای منحصر به فردی خاطره های عاشقانه خلق میکنند، عبادت کنندگان به آرامشی وصف ناپذیر میرسند بدون آنکه بدانند چه خون ها و نعره ها و عشقبازی های برده گونه در پس دیوارهایش نهان شده. ادامه مطلب...

۰ نظر

فرار از مسئولیت به بهانه توقع

احسان محمدی فاضل : بعد از ظهور شبکه های اجتماعی کلمات قصار زیادی در باب آرامش در زندگی و رسیدن به کمال منتسب به افراد مشهور که گاها صرفا برای بازدید بیشتر نامی تصادفی ذکر می‌شود میخوانیم مانند این جمله:

از هیچکس هیچ توقعى نداشته باش و از هرکسى توقع هرچیزى رو داشته باش!

۰ نظر

فروش بهشت به قیمت فقر فرهنگی

احسان محمدی فاضل : حافظه آدمی چقدر کوتاه است. شب که سر بر بالین می گذارد یادش میرود که روز چه کرده است. 

۰ نظر

بفهمیم که هرچه هست از آدمیان باشد، ابلیس بهانه است!

احسان محمدی فاضل / در جمرات شیطان از برابر ابراهیم گریخت و لذا افراد باید در این محل با رمی جمره و انداختن سنگ بر شیطان ظاهر، شیطان درون را نیز سرکوب کنند تا از شیطان پیروی نکند.

۰ نظر

آب را بی فلسفه میخویم

احسان محمدی فاضل :  آب زنده است، حال خوب و بد ما را منتشر میکند با خود میبرد و می آورد. صدای #آب صدای محبت است.

در هر #فرهنگ و دینی قابل احترام است. این چه ذاتی است ما انسان ها داریم که هر چیزی و کسی وقتی نیست قدرش را میدانیم.

مرده همیشه محترم تر از زنده است چون زبان انتقاد ندارد. به قول سهراب که خدایش بیامرزدش، فهمید و سرود: " خوب میدانم حوض نقاشی من بی ماهی است" اما " آب را بی #فلسفه میخوردم".


لینک مطلب در اینستاگرام

۰ نظر