احسان محمدی فاضل:  روزشمار سقوط رونالدو که همچنان سرخوشی می‌کند.  خــرگوش چاق خوشحال است! - بخش آخر

2008
13 ژانویه - میلان
سیلویو برلوسکونی اعلام کرد: «عملکرد رونالدو 31 ساله، 9 سال از فوتبال جلوتر است. او باید حس یک کودک شاداب را داشته باشد و به نظر می‌رسد قرارداد وی تمدید شود و من فکر نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.»
13 فوریه - میلان
در مسابقه مقابل لیورنو، صدمه بسیار شدیدی به زانوی چپ رونالدو وارد شد. این مصدومیت شبیه همان صدمه‌ای بود که در سال 2000 به زانوی راست وی وارد آمد و او را 20 ماه از فوتبال دور کرد.
14 فوریه - پاریس
عمل جراحی بر روی زانوی رونالدو انجام شد. دکترها اعلام کردند: «عمل به خوبی انجام گرفته ولی این غیرممکن است که بگوییم آیا او می‌تواند مجددا بازی کند یا خیر!»
22 فوریه - پاریس
رونالدو با یک تی‌شرت سیاه رنگ که نقش یک اسکلت بر روی آن بود از بیمارستان مرخص شد و با نارضایتی از اتفاق پیش آمده گفت:‌«اولین هدف من بهبود کامل است و نسبت به این موضوع نیز احساس خوبی دارم. به شما اطمینان می‌‌دهم که بدون هیچ نگرانی و درد به بازی‌ها باز خواهم گشت. این حس قلبی من است و مطمئنم که بدن خسته‌ام به این احساس پاسخ خواهد داد. من یک ماه دیگر به استراحت نیاز دارم و به زودی به زندگی عادی بازخواهم گشت.»
9 آوریل - ریودوژانیرو
رونالدو برای ادامه دوره درمان خود به برزیل بازمی‌گردد، وی می‌گوید: «من همیشه گفته‌‌ام و این را می‌‌خواهم که پایان دوران حرفه‌ای‌ام را در خانه به پایان برسانم. ولی ابتدا می‌بایست به یک سری موانع که در این خصوص بر سر راهم هست رسیدگی کنم.»
28 آوریل- ریو دوژانیرو
رونالدو با خوش‌گذرانی‌های شبانه خود باعث حواشی زیاد نیز شد. شایعاتی مبنی بر استفاده یا خرید کوکائین برای سه دختر بد نام و دادن 15000 پوند حق السکوت به آنها برای افشا نشدن این اتفاق را می‌توان یکی از این حاشیه‌ها ذکر کرد. به‌رغم رد این موضوع توسط خود رونی، رییس پلیس در گفت‌وگو خود از قول رونالدو گفت: «من حال خوشی از لحاظ روحی ندارم و دلیل آن اتفاقی بود که منجر به عمل جراحی من شد.» شاهدان ماجرا گفتند در همان لحظه در اداره پلیس، رونالدو شروع به گریه کرد و گفت: «دوران من به پایان رسیده»!
29 آوریل- ریودوژانیرو
خانم ماریا بیتریز، دوست جدید رونالدو در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که: «رونالدو معتاد نیست و هیچگاه مواد مخدر مصرف نمی‌کند. او یک چهره دوست‌داشتنی برای کودکان در سراسر جهان است و تمامی این اتهامات ساخته و پرداخته ذهن عده‌ای است که از آن سود می‌برند ولی قضاوت توسط مردم انجام می‌شود.»
اول جولای- ایبزیا
میلان قرارداد رونالدو را فسخ و اعلام کرد: «وی در طول 18 ماه حضورش با تیم ما، در 19 مسابقه همراه تیم بوده که حاصل آن 9 امتیاز شده و به نظر می‌رسد ادامه همکاری ما با وی رو به اتمام است.»
22 سپتامبر- ریودوژانیرو
در مراسم تولد 32 سالگی‌اش، رونالدو مربی جوانان باشگاه فلامینگو را ملاقات کرد و سپس با تیم جوانان نیز تمرین کرد و گفت: «زانوی من خوب شده و من بهبود یافتم و اکنون بر روی موقعیت‌هایی که برایم وجود دارد در حال بررسی هستم.»
27 اکتبر- ریودوژانیرو
طرفداران تیم فلامینگو مثل اینکه رونالدو برایشان گل زده است، با دیدن مصاحبه وی شادی کردند زیرا رونالدو به دوربین‌های تلویزیون گفته بود: «حالا دیگر فلامینگو اولویت اول من است.» هواداران برای تامین پول خریدن او، شروع به جمع کردن کمک‌های مالی کردند.
9 دسامبر- سائوپائولو
باشگاه کورینتیانس رسما اعلام کرد با رونالدو قرارداد بسته است. مارسیو برادا، رییس باشگاه فلامینگو با عصبانیت واکنش نشان داد: «او به قولش عمل نکرد. او با فلامینگو قرار گذاشت ولی کورینتیانس را انتخاب کرد.» هواداران فلامینگو پیراهن‌های تیم‌شان را که برای تامین پول قرارداد رونالدو از باشگاه خریده بودند آتش زده و خشمگینانه‌ فریاد می‌زدند «خائن»! چند روز بعد، رونالدو در برابر چشمان 6000 هوادار کورینتیانس که به مراسم معارفه‌اش آمده بودند گفت: «من هم دیوانه‌ای هستم که به دیوانه‌های کورینتیانس اضافه می‌شود.»
او در حالی به کورینتیانس پیوست که علاوه بر حقوق و مزایا، درصدی از تمام قراردادهای اسپانسرهای جدید باشگاه هم به او می‌رسید!
29 دسامبر- سائوپائولو
پنج روز پس از تولد ماریا سوفیا (فرزند دوم رونالدو) او تمریناتش را با تیم جدیدش آغاز کرد. زمانی که خبرنگاران از اولین بازی او برای تیم جدیدش می‌پرسیدند، مربی کورینتیانس گفت: «من به زمان نیاز دارم.»
2009
22 ژانویه- سائوپائولو
خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، فیلم حضور رونالدو در یک کلوب شبانه بنام «فیل صورتی»‌در سائوپائولو پخش شد. آشکارا معلوم بود که او مست است و رفتارش با آنهایی که در کنارش نشسته‌اند کاملا معنی دارد...! می‌فهمید که؟!
6 فوریه 2009- سائوپائولو
رونالدو چاق و پرحاشیه به خبرنگاران گفت: «چند هفته دیگر دوباره بازی می‌کنم»، ولی هیچ کس نمی‌توانست حرف‌های او را باور کند.
امروز
رونالدو بالاخره برای کورینتیانس بازی کرد و حتی برای آنها گل هم زد ولی هیچ کس نیست که نداند خرگوش چاق پرحاشیه دیگر فوتبال را آنقدرها جدی نمی‌گیرد. آنهایی که پاتوقشان کلوب‌های شبانه سائوپائولو است این حرف‌ها را خوب می‌فهمند....!

منبع روزنامه گل