احسان محمدی فاضل:  روزشمار سقوط رونالدو که همچنان سرخوشی می‌کند.  خــرگوش چاق خوشحال است! - بخش اول


سال 2007

16 ژانویه - مادرید
فابیو کاپلو در پیامی به رسانه‌ها اعلام کرد: «با توجه به اینکه از قرارداد رونالدو یک سال می‌گذرد، ولی او یک بازیکن زائد در این تیم است.» رونالدو بعد از جام‌جهانی 2006 فقط سه بازی انجام داده بود و عملکرد بسیار ضعیفی داشت و کاری کرده بود که تیم رئال به جهنم تبدیل شده و کاپلو نیز به شیطان! کاپلو ادامه می‌دهد: «در حال بررسی و مذاکره با تیم‌های یوونتوس، میلان و تیم‌هایی از آمریکا و عربستان سعودی جهت انتقال او هستیم.»

30 ژانویه – میلان
میلان رونالدو را به مبلغ پنج میلیون پوند خرید (تقریبا 20 درصد مبلغی که رئال مادرید به اینترمیلان در سال 2002 پرداخت کرده بود). کارلو آنچلوتی گفت: «رونالدو چاق نیست، او بدنی قوی و تنومند دارد! مشکل او فقط کمبود تحرک است با این حال تصمیم وی را که خواسته به میلان بیاید به فال نیک می‌گیریم. رونالدو بعد از اینکه به رئال مادرید رفت تمرین زیادی نداشته ولی همچنان بازیکن بسیار خوب و ارزنده‌ای است.»

31 ژانویه – میلان
رونالدو در این تاریخ برای اولین تمرین خود وارد کمپ تمرینی آ.ث.میلان معروف به «میلانلو» شد. وی گفت: «من نمی‌دانم چه زمانی آماده بازی می‌شوم.» باشگاه میلان شروع به فروش پیراهن‌های «لامگیلا دل فنومنو» با اسم رونالدو و شماره 99 که به وی اختصاص داده بود کرد. خبرگزاری‌ها علت انتخاب شماره 99 بر روی پیراهن رونالدو را وزن او اعلام کردند در حالی که رونالدو تنها 95 کیلوگرم وزن داشت!

11 فوریه – میلان
با نهایت حیرت، رونالدو میلان را صاحب سه امتیاز بازی در مقابل لیورنو در دقیقه 63 (با نتیجه دو بر یک) کرد و گفت: «من خوشحالم اما این اولین بازی من در اینجا بود و برای نتیجه بهتر و همچنین برای شناخت و پیدا کردن هم‌تیمی‌هایم در زمین به زمان نیاز دارم.»

17 فوریه – سیه‌نا
در برد چهار بر سه خارج از خانه میلان، رونی با دو گل توانست کمی از دست خبرگزاری‌های ایتالیا آرام بگیرد. روزنامه‌هایی همچون «مارکا» و «آس» از بازگشت قدرت او صحبت کردند و روزنامه معروف «گاتزتا دلو اسپورت» نیز جمله «نمایش رونالدو» را تیتر زد. رونالدو در مصاحبه خود گفت: «هر چی در چنته داشتم رو کردم، قلابم را به هر کجا که شد انداختم و تمام تلاشم را تا پایان بازی انجام دادم.» او زمانی که از کنار زمین به بیرون می‌رفت هن هن کنان گل‌های خود را تقدیم پسرش «رونالد» کرد و گفت: «جواب آنهایی را که می‌گفتند دوران ورزشی من تمام شده با گل‌هایم در این بازی دادم.» گرچه در سه بازی بعدی سری A رونالدو دوباره به خواب رفت.

اول مارس – میلان
بعد از بیش از 10 سال، آقای رونالدو تصمیم گرفت موی سرش را بلند کند، رونالدو در مصاحبه‌اش با خبرنگاران گفت: «این کار درخواستی بود از طرف مالک باشگاه میلان و نخست‌وزیر ایتالیا، آقای برلوسکونی که فرمودند رونالدوی کچل دیگر جواب نمی‌دهد»!!

11 مارس – میلان
مسابقه‌ای که هواداران اینتر منتظرش بودند فرا رسید. از زخمی که رونالدو با رفتنش در سال 2002 بر قلب‌های آنان زده بود هنوز خون تازه می‌جوشید. آنها به او «خیانتکار» می‌گفتند. نراتزوری‌ها با نصب چنین پرچمی در «سن‌سیرو» به استقبال خرگوش چاق رفتند: «دلقک رسید؛ سیرک میلان کامل شد»! لقب‌هایی همچون «بی‌غیرت»، «پیمان شکن» و «بچه بد» هم که دیگر نقل محافل اینتری‌ها بود! هر بار که رونالدو پا به توپ می‌شد اینتری‌های خشمگین صدای «گاو» در می‌آوردند! او هم جواب این صداها را در فاصله پنج دقیقه به پایان نیمه اول با شوت‌ پای چپش که دروازه اینتر را باز کرد، داد. بعدش هم دست‌هایش را به پشت گوش‌هایش گذاشت و شادی کرد. اینجا بود که دیگر تمام استادیوم یکپارچه صدای گاو در می‌آوردند ولی این پایان کار نبود، اینتری‌ها اینقدر عصبانی بودند که دو گل پیروزی بخش تیم‌شان در نیمه دوم هم آرامشان نکرد چرا که «گابریله اوریالی» یکی از مدیران اینتر در پایان بازی گفت: «دیدن رونالدو در لباس میلان حالم را به‌هم می‌زند. اصلا لباس راه‌راه مشکی و قرمز او را چاق‌تر نشان می‌دهد.»

30 مارس – میلان
در روز عید پاک و بعد از بازی با میلان در استادیوم المپیک شهر رم، «فرانچسکو توتی» گفت: «رونالدو بهترین بازیکن جهان است.» «کاپیتانو (توتی)» اضافه کرد: «من هم دقیقا در پله دوم این رقابت قرار دارم.» آن بازی با گل‌های جیلاردینو و مکسز، یک بر یک مساوی شد.

22 آوریل – آمریکا
رونالدو به عنوان یک بازیکن ستاره وارد آمریکا شده و در جشنی که اسپانسر آن سازنده یک سریال کارتونی بود شرکت کرد که خشم برزیلی‌ها را به همراه داشت برای اینکه در قسمتی از این سریال که ماه قبل پخش شده بود، گروهی وارد «ریودوژانیرو» در برزیل شدند که میمون‌ها آنجا را اداره می‌کردند. تازه، اکثر مردها دو جنسی بودند و راننده‌های تاکسی هم توریست‌ها را می‌دزدیدند!

23 مه - آتن
میلان در فینال جام باشگاه‌های اروپا، لیورپول را با نتیجه دو بر یک مغلوب کرد و برای هفتمین بار قهرمان شد. رونالدو که نمی‌توانست برای میلان بازی کند مجبور بود فقط در جشن قهرمانی حاضر شود. برلوسکونی گفت: «این تنها راه او بود. سال آینده رونالدو را در اروپا خواهیم دید.»

27 مه - رجینا
وقتی رونالدو به صحنه بازگشت، میلان آخرین بازی فصل را با نتیجه دو بر صفر واگذار کرد و در «سری A» رتبه چهارم را کسب کرد.

16 ژوئن - استانبول
یک روز بعد از امضای قرارداد با روبرتو کارلوس، ترکیه‌ای‌ها اعلام کردند تصمیم دارند روزنالدو را با قراردادی به مبلغ چهار میلیون یورو در سال جذب کنند. رونی به دنبال زیکو، قهرمان دوران کودکی خود خواهد رفت و از هفت میلیون دلار میلان چشم خواهد پوشید!

31 جولای - میلان
رونالدو درد زیادی را در تمرینات میلان تحمل می‌کرد به همین سبب دکتر تیم تشخیص داد که او می‌باید شش هفته استراحت کند.

اول آگوست - سائوپائولو
در مصاحبه‌ای که رییس فدراسیون فوتبال برزیل داشت اعلام کرد: «تعدادی از بازیکنان روز بعد از زمان استراحت‌شان، مست وارد هتل تیم شدند.» او همچنین به این نکته اشاره کرد که وزن رونالدو برای بازی خیلی زیاد است و 98 کیلو برای یک فوتبالیست وزن زیادی است و مربی می‌بایست او را کنار بگذارد. یک هفته بعد رونالدو جواب داد: «تو صاحب سلسائو (تیم ملی برزیل) نیستی. من متعلق به مردم هستم و هر زمانی که آنها بخواهند می‌آیم!»

16 آگوست - میلان
زمانی که رونی وارد میلان شد رسانه‌ها به صورت رسمی مدارکی را ارایه دادند که رونالدو به دلیل وزن بالا قادر به بازی نیست. به همین جهت او شروع به کم کردن وزن خود کرد. او که در زمان ورود به میلان 95 کیلو بود، به 90 و در نهایت به 87 کیلو (یعنی به وزن 10 سال قبل خود) رسید. این برای همه شگفت‌آور بود. خرگوش، شبیه یک مدل شده بود!

7 سپتامبر - ریودوژانیرو
او برای بررسی وضعیت پزشکی خود به بلژیک رفت و سپس برای تست تیم ملی وارد برزیل شد ولی دو روز پس از ورود وی، رییس مرکز پزشکی میلان اعلام کرد که ما در معاینات اولیه اشتباه کردیم و در اسکنی که مجددا گرفتیم، یک پارگی جدی در عضله رونالدو دیده شده و رونالدو نمی‌تواند تا یک ماه بازی کند.

12 دسامبر - توکیو
رونالدو که به دلیل مسائل پزشکی از میلان جدا شده بعد از فینال جام باشگاه‌های جهان میان میلان و بوکاجونیورز با یک دوربین از شادی هم‌تیمی‌هایش فیلم می‌گیرد.


منبع: روزنامه گل